Sponsoring Afrika - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Louise Dam - WaarBenJij.nu Sponsoring Afrika - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Louise Dam - WaarBenJij.nu

Sponsoring Afrika

Door: Louise van Dam

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 September 2013 | Nederland, Moordrecht

Beste Familie en vrienden,

Zoals velen weten vertrek ik vandaag precies over een maand op 18 oktober voor 5 maanden naar Afrika.
De eerste drie maanden ga ik ontwikkelingswerk doen in Oeganda bij het project Lwengo. Dit doe ik voor de organisatie Be More.

Be More
Be more werkt met kleinschalige projecten en organisaties in ontwikkelingslanden en is hierbij actief betrokken. Be More helpt niet alleen met vrijwilligers, maar ook door andere bij het werk te betrekken en er financieel aan bij te dragen.

Lwengo
Een klein half uur rijden van Masaka ligt een groot landelijk gebied met diverse dorpjes en gemeenschappen. Hier zet Lwengo zich met verschillende programma's voor kinderen en volwassenen in om een einde te maken aan de heersende armoede in dit gebied. Ze bieden mensen middelen om op eigen benen te gaan staan. Van het begin - een kinderopvang en een basisschool, waar honderden kinderen dagelijks les krijgen - tot basisbehoeften als schoon water, voedselzekerheid en income generation tot programma's van bewustwording, bijvoorbeeld over hiv/aids. In totaal bereikt Lwengo met haar werkt bijna 10.000 mensen

Wat ga ik doen als vrijwilliger?
Ik ga de lokale staff helpen met het opzetten en uitvoeren van activiteiten. Ik ga helpen op de basisschool en de kinderopvang door Engels, rekenen en bijvoorbeeld live skills aan te leren. De aandacht voor de kinderen staat centraal. Ook zal ik voorlichting gaan geven over bijvoorbeeld hiv/aids, zal ik op huisbezoek gaan en helpen bij de aanleg van watertanks. Daarnaast proberen we de lokale bevolking bij de werkzaamheden in Lwengo te betrekken.

Help mee!
Zoals als vele mensen niet weten kost vrijwilligerswerk doen aardig wat geld. Daarom ben ik opzoek naar sponsors. Je kan mijn werk bij Be More Lwengo steunen door een bijdrage over te maken. Als ik daar ben kan ik zien waar de meeste behoefte aan is. Vervolgens zal de sponsoring in overleg met Be More ingezet worden voor de mensen van Lwengo. Ik zal heel blij zijn als jullie mij willen sponsoren!
Rekeningnummer: 39 30 08 525 TNV Louise van Dam
Graag vermelden dat het voor vrijwilligerswerk Oeganda is.


Alvast bedankt!!!

Liefs Louise

  • 17 Oktober 2013 - 23:04

    Karin:

    Hee Louise!

    Morgen is het zo ver, het avontuur gaat beginnen!
    Hier heb je zo lang op gehoopt, van gedroomd en voor gewerkt!
    Geniet ervan, je hebt het verdiend!
    Ik wens je in ieder geval een hele fijne reis toe en ik hoop dat je kan en zal genieten van elk moment.
    Ik kijk ernaar uit je verhalen te lezen!

    Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Moordrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2014

Thuiskomen na een lange reis

16 Maart 2014

Een reis door Afrika - Cape Town to Zanzibar

08 Februari 2014

Zuid- Afrika

17 Januari 2014

Bouwen aan de toekomst!!

06 Januari 2014

Happy to be a child...?!
Louise

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 10270

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 Maart 2014

Afrika 2013/2014

18 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: