Geen feestje maar ziekenhuisbezoeken - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Louise Dam - WaarBenJij.nu Geen feestje maar ziekenhuisbezoeken - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Louise Dam - WaarBenJij.nu

Geen feestje maar ziekenhuisbezoeken

Door: Louise van Dam

Blijf op de hoogte en volg Louise

25 November 2013 | Oeganda, Masaka

Deze nieuwe maand is helaas voor mij niet zo goed begonnen. Op dinsdag gingen wij stofes maken, dat is een soort combi tussen een oven en een kookplaat. Deze worden van modder gemaakt, dus we moesten eerst modder stampen. Best leuk om te doen en ik liep nog grapjes te maken dat ik door het stampen eindelijk minder last had van de muggensteken onder mijn voet. Op dat moment zag ik opeens rode modder en dacht huh dit is niet goed. Wat bleek…. ik had een dikke snee onder mijn voet en om die hier schoon te houden is een grote uitdaging. De eerste dag ging het goed, maar daarna ging lopen toch iets lastiger.

Door ander eten en een ander land heb ik hier bijna elke dag wel een beetje last van mijn buik. Maar donderdagnacht had ik het idee dat ik weeën had, ik wist niet waar ik het zoeken moest. 's Ochtends een paar keer naar de wc geweest dus ik dacht het is wel weer over. Maar toen begon de ellende pas echt. Ik ging me steeds slechter voelen en kreeg koorts. Als je hier koorts heb moet je gelijk naar het ziekenhuis omdat er dan een kans is dat je malaria hebt.

Eenmaal in het ziekenhuis moest ik de ene test na de andere doen. Kreeg ik een prik in mijn bil en ik kan vertellen dat is hier echt geen pretje. Vervolgens moesten ze een infuus plaatsten om bloed af te nemen. Dat ging alleen niet zo goed, na 3x mis prikken ging ik bijna tegen de grond. Gelukkig ging het de vierde keer goed, alleen zat het infuus op een plaats dat ik heel mijn arm niet meer kon bewegen. Uiteindelijk kreeg ik ook nog twee zakken met vocht. Het blijkt dus dat ik momenteel 2 infecties heb, mijn bloeddruk te laag is en ik aan het uitdrogen was.

Na 6 uur in het ziekenhuis gezeten te hebben, voelde ik mij weer een stuk beter. Ik dacht oké ik krijg een antibiotica kuur en kan naar huis. Helaas is dat niet het geval, ik moet nog 5 dagen elke dag naar het ziekenhuis om antibiotica ingespoten te krijgen. Daarnaast slik ik momenteel 13 pillen per dag. Zaterdag was dan ook een grote teleurstelling want ik dacht dat ik mij beter zou voelen. Wat blijkt ik slik 3 antibiotica kuren. Het vervelende is dat mijn infuus erin moet blijven dus ik maar 1 arm kan gebruiken. Gelukkig zijn veel van de Nederlandse vrijwilligers verpleegsters en wordt er goed voor mij gezorgd.

Zoals gepland was, wordt mijn verjaardag dus niet in de pub gevierd met mijn lokale vrijwilligers, maar zit ik gezellig in het ziekenhuis. Nou ik ga gewoon doen of ik pas een week later jarig ben. Toch best saai om hier ziek te zijn en stiekem verlang je dan toch wel even naar huis.

  • 25 November 2013 - 21:31

    Oma Verdoorn:


    lieve meid wat vervelend en dat met je verjaardag doe voorzichtig
    ik zou wel even om het hoekje willen kijken,ik geniet van je reisverslagen
    daar door ben je dichter bij,het is wel vreemd dat jullie nu samen niet thuis zijn.
    ik hoop dat m.n berichtje van een zaterdag door gekomen is .heel veel beterschap
    en tot de volgende keer liefs oma


  • 25 November 2013 - 21:33

    Barbara:

    Hey meis,

    Jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat je snel opknapt.
    Ziek zijn in het buitenland is geen pretje kan ik uit ervaring vertellen.
    Je hebt groot gelijk dat je volgende week alsnog je verjaardag gaat vieren. En maak er dan een knalfuif van!

    Liefs Barbara

  • 25 November 2013 - 21:44

    Denny Blokland:

    Heeyy, Louise,

    ik wist niet dat het zo serieus was!
    Heel erg veel sterkte, luister goed naar je lichaam, en gebruik altijd je nuchtere verstand!
    Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt, want dit klinkt best ernstig allemaal..

    Hopelijk kun je er achteraf een beetje om lachen, dat betekent dat het is goed gekomen allemaal!

    Dikke Kusssss en blijf verhaaltjes sturen hè :)!

    X

  • 25 November 2013 - 21:46

    Jeanine Van Den Broek:

    Lieve Louise,
    Wat een pech meid; tsja je verjaardag vieren stel je je idd anders voor; maar nu maar eerst opknappen dat is belangrijker, je had ook al zo veel last van je luchtwegen he; laat je maar lekker verwennen zodat je weer snel de oude bent en weer kunt genieten!! Beterschap!!

  • 25 November 2013 - 21:48

    Karla:

    VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag!
    Twee verhalen, de ene met geweldige belevenissen en de ander met minder goed nieuws.
    Gelukkig gaat het al weer wat beter met je en is het goed te lezen dat je in goede handen bent. Hoop dat je ontmoeting met Monirah niet helemaal in het water gevallen is. Keep up the spirit, maar pas goed op jezelf! Lieve groet, Karla & Arno

  • 25 November 2013 - 21:50

    Sascha:

    Pff vreselijk.
    Sterkte meis!
    Je bent sterkt!!
    En volgende week als je beter bent dubbel groot feest vieren!
    Dikke kus!

  • 25 November 2013 - 22:38

    Anita Klarenaar-Stelt:

    Louise, ondanks alles toch op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dan je gezondheid, wat een ellende. Ik ben blij dat er een aantal Nederlandse verpleging bij je is om je goed in de gaten houden. Zodra je gezondheid het toelaat, lekker je vocht in je infuus vervangen door je lievelingsdrankje ;)
    Beterschap verder.
    Groetjes Anita en René-Uden

  • 26 November 2013 - 10:00

    Ineke Reichard:

    Hoi Louise,

    Wat een pech. Toch nog van harte gefeliciteerd. Hoop dat je het over paar dagen lekker uitbundig kan gaan vieren.
    Effe volhouden en dan kun je weer los!
    Beterschap en sterkte gewenst.
    Dikke kus Ien

  • 26 November 2013 - 11:50

    Lianne:

    Ha lieve Lo,
    Balen hoor, ik hoop dat je snel weer helemaal beter bent. Hou je taai, Sterkte en tot het volgende reisverslag.
    Liefs , ook van Myrthe en Luc x

  • 26 November 2013 - 19:15

    Suzan:

    Hoi Louise,

    Wat heb je in een paar dagen een hoop vervelende dingen meegemaakt.
    Hopen maar dat de antibiotica goed zijn werk doet en je gauw opknapt.
    We leven met je mee!
    Laat je maar goed verwennen!

    Groeten,
    Suzan

  • 27 November 2013 - 19:23

    Susette:

    Hey Louise,
    Shit zeg! Ik hoop dat je snel opknapt en weer kunt genieten!
    X
    Susette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masaka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2014

Thuiskomen na een lange reis

16 Maart 2014

Een reis door Afrika - Cape Town to Zanzibar

08 Februari 2014

Zuid- Afrika

17 Januari 2014

Bouwen aan de toekomst!!

06 Januari 2014

Happy to be a child...?!
Louise

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 10267

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 Maart 2014

Afrika 2013/2014

18 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: